ZARZĄDZENIE NR 2 /14 DYREKTORA PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 9 W ŁOMŻY
Załącznik do zarządzenia dyrektora 2/14
Regulamin rekrutacji
dzieci do Przedszkola Publicznego nr 9 w Łomży
na roku szkolnym 2014/2015
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianami (Dz. U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 6grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014r. poz.7)
- Statut Przedszkola Publicznego nr 9 w Łomży.
§ 1
Zasady postępowania rekrutacyjnego
- Do Przedszkola Publicznego nr 9 w Łomży przyjmowane są dzieci w wieku 3-6 lat zamieszkałe na terenie miasta Łomża.
- W uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola może przyjąć również dzieci, które ukończyły 2,5 roku życia.
- Dziecko w wieku 6 i 5 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne.
- Liczba miejsc określona jest w arkuszu organizacyjnym przedszkola .
- Przyjęcia dzieci do przedszkola odbywają się na podstawie rejestracji elektronicznej i dostarczonej do przedszkola wydrukowanej z systemu i podpisanej przez rodziców /opiekunów prawnych/ karty „Deklaracji” /dzieci pozostające w placówce/ lub karty „Zgłoszenia dziecka" /dzieci nowe/.
§ 2
Przebieg rekrutacji
- Rekrutacja dzieci do przedszkola trwa od 10 marca - 04 kwietnia 2014r. odbywa się drogą elektroniczną na stronie: nabor.progman.pl/lomza
- Rekrutacja zostaje ogłoszona w następujących formach:
- tablica ogłoszeń w przedszkolu
- strona internetowa przedszkola :
www/przedszkole9.lomza.pl
- Harmonogram rekrutacji
- od 10 marca do 21 marca - rodzice dzieci aktualnie uczęszczających do przedszkola wypełniają elektronicznie deklarację zgłoszenia ,drukują ją , podpisują i dostarczają do przedszkola.
- od 24 marca do 04 kwietnia do godz.15.00 – rodzice dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną elektronicznie wypełniają kartę zgłoszenia, drukują ją i dostarczają do przedszkola pierwszej preferencji.
- w sytuacji, kiedy liczba zgłoszonych dzieci jest większa od liczby miejsc w przedszkolu, dyrektor przedszkola do 04 kwietnia powołuje Komisję Rekrutacyjną
- od 07 do 11 kwietnia kwalifikacja dzieci przez komisję
- 14 kwietnia o godz.15.00 wywieszenie na tablicy ogłoszeń w przedszkolu imiennej listy dzieci przyjętych uszeregowane w kolejności alfabetycznej.
§ 3
Przedszkolna Komisja Rekrutacyjna
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
- nauczyciel przedszkola jako Przewodniczący Komisji -Joanna Zabielska
- referent -Karolina Jankiewicz- Magdziak
- przedstawiciel Rady Rodziców - Wioletta Chrzanowska
- Prace komisji są protokołowane.
- Protokół zawiera przebieg pracy komisji oraz listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów nie zakwalifikowanych, przyjętych i nieprzyjętych, które stanowią załącznik do protokołu.
- Komisja podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. Lista umieszczona jest na drzwiach wejściowych do budynku przedszkola i zawiera imiona i nazwiska dzieci, uszeregowane w kolejności alfabetycznej. Lista zawiera liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
- Komisja przyjmuje dziecko do przedszkola, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożone zostały wymagane dokumenty.
- Komisja podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. Lista ta zawiera imiona i nazwiska uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
- Jeżeli rodzice dziecka przedstawiają oświadczenia o spełnianiu kryteriów ustawowych, dodatkowych, przewodniczący komisji rekrutacyjnej może:
1) zażądać i wskazać termin przedstawienia przez rodzica dokumentów potwierdzających okoliczności zawartych w tych oświadczeniach,
2) zwrócić się do prezydenta miasta o potwierdzenie tych oświadczeń. Informacje potwierdzane są w terminie 14 dni.
- Komisja na wniosek rodzica, sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia dziecka do przedszkola w terminie 5 dni od dnia wpłynięcia wniosku.
- Rodzic ma prawo do złożenia takiego wniosku w terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- W terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. W postępowaniu uzupełniającym odwołanie składa się do dyrektora przedszkola.
- Dyrektor na rozpatrzenie odwołania ma 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- Na rozstrzygnięcie dyrektora Przedszkola Publicznego nr 9 przysługuje skarga do sądu administracyjnego
- W przypadku, kiedy dziecko nie zostało przyjęte do przedszkola pierwszej preferencji jest przesuwane do przedszkola następnej preferencji wskazanej w zgłoszeniu przez rodzica o ile we wskazanym przedszkolu są miejsca wolne.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego w przedszkolu są jeszcze wolne miejsca, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zostać zakończone do końca sierpnia. W postępowaniu uzupełniającym obowiązują te same zasady, co w postępowaniu rekrutacyjnym.
- W miarę wolnych miejsc dyrektor dokonuje przyjęć dzieci w trakcie roku szkolnego.
§ 4
Kryteria przyjęć do przedszkola
- Rekrutację przeprowadza się w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
- W przypadku zgłoszenia większej liczby dzieci niż limit posiadanych miejsc, stosuje się następujące zasady:
1) Do przedszkola przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie Miasta Łomża.
2) W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek – zamieszkania na terenie Miasta Łomża - niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę łącznie następujące kryteria - ustawowe:
a) wielodzietność rodziny kandydata- 128 pkt;
b) niepełnosprawność kandydata- 128 pkt;
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata- 128 pkt,
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata-128 pkt,
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata-128 pkt,
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie- 128 pkt,
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą-128 pkt.
3. Ustala się dodatkowe kryteria i ich wartość, jak poniżej:
1) kandydat rodziców pracujących zawodowo/studiujących- 64 pkt,
2) kandydat spełniający roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne- 32 pkt,
3) kandydat, którego rodzeństwo już uczęszcza do danego przedszkola- 16 pkt,
4) kandydat, którego rodzice/opiekunowie prawni płacą podatki na rzecz Miasta Łomża- 8 pkt.
- W przypadku, gdy liczba zgłoszeń nie przekracza liczby miejsc, przyjęć do przedszkola dokonuje dyrektor na podstawie kart zgłoszeń.
- Wnioski o przyjęcie do przedszkola wypełnione nieprawidłowo lub niekompletnie z powodu niespełnienia formalnych kryteriów, uniemożliwiających wprowadzenie danych do systemu komputerowego, nie będą rozpatrywane.
- Do przedszkola nie zostaną przyjęte dzieci rodziców, którzy mają nieuregulowaną, zaległą opłatę za pobyt dziecka w przedszkolu.